fredag 22 januari 2010

Glädjeämnen

Efter ännu en dag med begravning var det skönt att komma hem och hoppa i lite myskläder. Maya ringer och ber mig komma ner på stan med hennes plånbok som hon glömt. Jag sticker direkt och möter upp på stan, men jag har glömt att ta med hennes plånbok! Åh vad trött man blir på sig själv!

-Men vad är det med dig, säger Maya, jag sa det till dig för tio minuter sen.

Jaja ibland är tankarna på annat håll. Maya och hennes kompisar Jennifer och Sofia följer med hem och äter tacos. Vad kul det är att vara flera kring bordet. Tjejerna diskuterar snygga killar. De har ganska lika tycke men några detaljer skiljer sig åt. Jag lyssnar och slås av att jag aldrig hade fört denna diskussion med mina kompisar om min mamma hade lyssnat. Hon visste inget om mina tankar, killar eller fester när jag var i Mayas ålder. Dessutom kunde hon ju aldrig ringa mig för nån mobil fanns ju inte och hon hade ingen aning om var jag, och nästan alltid Lotta, befann oss. Jag har lite mer koll även om jag inte vet allt. Det gör mig glad att jag och mina barn har en öppen relation. Vi pratar om väldigt mycket och händer det nåt ringer dem och vill att jag ska komma eller ge några goda råd.

Vilka killar är då snygga enligt tjejerna? Ja det är en väl bevarad hemlighet!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Minnet!
Det är bekant hurru! Som I, den kraken som glömde gubbens födelsedag!

Jag vet snyggaste! Om du frågar mig alltså....men då kanske vi hamnar utanför skolans väggar!
Trevlig helg!

Anna-Lena sa...

Haha ja stackars Valter!

Ja man undrar om vi har samma snyggast?