onsdag 11 november 2009

Missförstånd

Tänk hur olika vi tolkar den information vi dagligen får genom att tala, lyssna, läsa och titta. Vi är alla olika med olika erfarenheter. Men hur kan det ibland bli såååå fel?

Jag har ända sedan jag jobbade i köket igår imponerats över hur man kan få 7:- att räcka till så mycket mat! Varje elevportion får bara kosta 7:- och då kan man ju tro att det blir blodpudding och pannkaka varje dag, eller hur? Men istället så har vi tre varmrätter och en stor salladsbuffé att välja från. Ibland är det så svårt att välja så jag tar av allt! Lite pasta med skinksås, lite kokt potatis med ugnsstekt fisk samt lite vegetariska biffar. Lite sallad och en macka på detta och man får en lunch som ute på restaurang skulle kosta skjortan. Är inte det fantastiskt?

Jag försökte förmedla det till några kolleger idag, men jag uttryckte mig nog lite klumpigt för en tog åt sig och blev ledsen! Hmm nu har jag lite huvudbry över hur det kunde bli så fel. Jag har nu bett om ursäkt men jag förstå fortfarande inte var kommunikationen brast. Måste mycket mer planera vad jag ska säga och inte vara så spontan och ogenomtänkt.

Man lär sig något varje dag och man blir klok genom sina misstag. Som en elev så till mig när jag försökte trösta henne, efter att hon gjort ett misstag, och jag sa:

-Tänk vad mycket du lärde dig av att det blev så fel.
Då sa hon:
-Är det därför du är så klok?

Ja så är det nog. Man har ju gjort en del missar på 47 år, så det vore väl tragiskt om man inte vore klok. Men inte tillräckligt klok har jag ju lärt mig idag!




I kväll har vi varit på basket! Vi, Igelstavikens personal, var inbjudna att se basketdamernas match mot Sundsvall. Vi hade lite VIP och fick goda smörgåsar, kaffe och lite taktiksnack innan matchen med coachen Benny. Vi på Igelstaviken vill ju gärna skryta med att ALLA tjejerna i laget (som ligger tvåa i tabellen) kommer från oss! Antingen har det gått på Igelstaviken eller så gör de det fortfarande! Coolt va?

1 kommentar:

Gunilla i Luckan sa...

Hallå där, tack för ditt initiativ som ledde till en helkväll i Täljehallen!

Men vadå tvåa? Våra tjejer ligger etta! Eller?

Vi kan kolla på www.sbbk.se eller på www.damligan.se/

Spännade var det!!!