fredag 6 november 2009

Fredag

Oj, oj vilken tur det är fredag! Tuff vecka och en rörig fredag så kan man sammanfatta v. 45. Det har dock som vanligt funkat. Vi är många kloka och arbetsvilliga på jobbet som tillsammans gör ett bra jobb....till slut. Ett plus till oss alla!


Idag var ingen vanlig dag kan man nog påstå. Dagen började med att jag skjutsade Maya, Jennifer, Sara och Malin till badhuset vid 06.30 för Malin skulle fota och tjejerna vara badmodeller.

Väl på jobbet använde jag min fm till att kopiera upp 560 brev om vaccinet mot svinis. 560...ni fattar att alla våra tre kopieringsapparater dog. Jag var inte så populär bland kollegerna efter detta, men jag gjorde ju bara mitt jobb! :)

Sedan skulle brevet delas ut till alla elever....pust! Idag borde jag haft stegräknaren på mig...ca 100 mil eller? Friskis och Svettis släng er i väggen! Igelstaviken heter det!

Väl hemma hade barnen handlat och stod och lagade mat! Wow! Ser att mobilen ringt, mamma. Lyssnar av telefonsvararen och sätter hjärtat i halsgropen: Mamma låter riktigt dålig och ledsen. Ringer upp men då känner hon sig bättre säger hon. Äter maten lite snabbt, ner till tvättsugan och sedan till mamma. Hon verkar okej och vi fikar lite. Sedan hem för att ta upp tvätten.

En verklig....ja ni vet. Snart dags att byta rubrik, 2009 håller ju inte så länge till. I morgon blir det kulturnatten!

6 kommentarer:

Inger sa...

Full fart runt dig som vanligt..
blev nyfiken på bilderna..vad har hon för kamera..går det att hyra..
Kram

Anna-Lena sa...

Hon har sin vanliga kamera men med ett vattentätt skydd som hon köpt. Det är till för undervattensfotografering! Coolt, eller hur?

Inger sa...

Var har hon hittat det o vad kostar det...måste ha...

Gunilla i Luckan sa...

Jasså, ett undervattensskydd?! Säger som din Inger - måste ha!!!

Javisst är vi duktiga - som jag sa i luckbloggen - TILSSAMMANS ÄR ETT FINT ORD! Det finns en jävla vilja kan jag känna. Och ett och annat lite surkart...men va fan!

Vi kanske ses i natt, om inte P, C och L super mig under bordet snart. Kanske ett glas vin här innan ni svirar ut...ring vettja!

Inger sa...

tänker..att surkartarna är nödvändiga för att vi ska märka alla go o gladkartar..typ..

Anna-Lena sa...

Jag ska kolla med Malin för jag vet inte. Jag återkommer.