tisdag 19 juli 2011

Södertälje en dag i juli

När man är på hundpinkarstigen (som den kallas i folkmun) och kommer från Mälarens håll ser Södertälje ut så här!

Jag anser att vi har en otroligt vacker stad och det är så tråkigt att den fått så dåligt rykte. Visst finns det många, svåra och olösta problem i "min" stad men det finns det i många städer och problem är till för att lösas eller åtminstone jobbas med. När jag läser LT nu under sommaren blir jag upplyft och glad då det finns så många som jobbar så mycket för att göra Södertälje bättre. Köpmannaföreningen i stan har dragit igång nattvandring under helgerna där olika föreningar och privat personer anmält sitt intresse och det är så många som vill ställa upp och hjälpa till att helgerna inte räcker till! Sedan har vi tjejen som fixar vattenkriget på Maren och alla som ställer upp under detta tex brandkåren, Dj:s, vakter osv. Så coolt! Sedan har vi Ninni Olsson från musikteatergruppen Oktober som skrev i tidningen häromdagen och det var en mycket bra text. Hon och teatern är också en källa till glädje. Detta var bara ett axplock av vad som händer. Ja ni hör, "min" stad är på frammarsch och jag känner mig hoppfull inför framtiden.
Så här ser staden ut när man kommer promenerandes från Östersjöhållet. Från mitt håll med andra ord. Vackert eller hur?

2 kommentarer:

Inger sa...

nog är det en vacker stad alltid...
o inte har den sämre rykte än många andra städer i vårt avlånga land...snarare en stad som vill nåt o jobbar på det...
folk runt mig pratar bara gott om din stad o hur fint det är med allt vatten...
var stolta ni Söteljebor !
kram från Tokskogen

Anna-Lena sa...

Tack Tokskogen! :)