tisdag 12 juli 2011

Knivdåd



Nu har det hänt igen, det som inte får hända. En ung människa har blivit knivskuren till döds av en okänd person och helt oprovocerat. Jag blir alldeles kall inuti och minns med fasa juli månad för tre år sedan. Då var det "vår" elev Norba som bragdes om livet av en för henne okänd person. En psykiskt sjuk man som bara gick fram och högg ner Norba. Man försöker förstå men det är fortfarande, tre år senare, en gåta hur något sådant kan hända och nu har det alltså hänt igen. En 18-årig kille spelar fotboll med sina vänner och då kommer en okänd man förbi och hugger ner honom. Kompisarna försöker stoppa mannen och lyckas fly med 18-åringen till en affär där de ringer 112. Men killen klarar sig inte utan avlider senare på sjukhuset. Jag blir så otroligt ledsen och känner mig helt förkrossad.

2 kommentarer:

Inger sa...

man går sönder...här blev en sjuåring dödad av sin pappa...
regnet som kom känns helt rätt...

Anna-Lena sa...

Ja fy jag läste om det också! Man blir matt och ledsen. Sitter på landet och filosoferar i min ensamhet. Jag gillar att vara ensam men jag blir lätt för djup......