söndag 17 juli 2011

Semesterveckor

Jag har ingen ordning på dagarna, veckorna och mitt liv just nu. Fast det är väl så det ska vara när man har semester. Jag har inte kollat jobbmailen, inte haft jobbmobilen påslagen och det är så skönt. Här kommer en liten resumé av några olika dagar.

Har köpt mig ännu en groda till landet


Mamma och jag har varit i Norrtälje. Malin skulle köra halkbana i Gillinge och då passade vi på att åka till Norrtälje. Vilken trevlig liten stad! När vi lämnat av Malin vid Gillinge visste jag inte riktigt hur vi skulle åka och som på beställning stod det tio!!! poliser vid vägkanten. Jag stannade till, vevade ner rutan och en av poliserna kom fram till bilen. Lång, snygg, typ 40-45! Jag ställde min fråga och han förklarade vägen. -Hur lång tid tar det? var min andra fråga.
-Ska du köra lagligt? svarade polisen. -Självklart, sa jag. -Då tar det 30 minuter, annars 20, svarade han med ett leende och en liten blinkning! Jaha då var jag ju fast, vilken charmig polis. Jag tackade och vi åkte sakta därifrån. Polisen stod och tittade efter oss och jag bad till Gud att han skulle ta mitt registreringsnummer och sedan slå upp vem som äger bilen och till slut ringa upp mig och fråga om vi skulle ses!


Vi fikade på den lilla gågatan och då ringde min mobil! Okänt nummer! Polisen?
Vågade knappt svara men.......ingen polis i andra änden, tyvärr.
Vi hade i alla fall en bra dag.

Sedan har jag varit en hel del på landet. Bara läst, tagit promenader, plockat blåbär och smultron och inte gjort så mycket nytta.



Frukost med fil, blåbär och smultron. Vilken lyx!


Väl hemma i stan igen slogs jag av hur otroligt vackra våra rabatter är! En otrolig färgprakt!


I helgen gifte sig två av Malins kompisar (med varandra alltså) Malin var så fin i sin nya klänning.


Maya har jobbat 11 dagar i sträck och nu är hon ledig i fem. Hon har haft fullt upp med olika partyn och då blir man så här otroligt hungrig!



Idag har vi gjort en utflykt till Sturehof slott i Hallunda. Vi fikade och tog en promenad i de vackra omgivningarna.





Det var mycket folk och de flesta pratade tyska tror jag.


I kväll tänker jag extra mycket på min föredetta svärfar Bosse. Han är med sina barn och personal nere i Ängelholm på ett semesterhem för handikappade som heter Sommarsol. Han har idag blivit mycket dålig och åkt ambulans in till Helsingborgs sjukhus. Känns tungt.

2 kommentarer:

ulrica sa...

hahah synd att det inte var polisen som ringde, hade ju varit en bra story. haha va jag skratta när jag läste :)

Anna-Lena sa...

Haha kul att jag kan roa dig! :)