söndag 26 september 2010

Vecka 38


En fullspäckad vecka med många spännande möten. Jag har varit på resande fot i den stora metropolen Falköping. Jag har varit på kurs! Träffade många trevliga människor ur skolans värld och det är skönt att höra att deras vardag ser ungefär ut som min. Deras bekymmer är det samma och deras glädjeämnen lika så.


Sverige svischar förbi!


I veckan fick jag oväntat beröm av en person som inte jobbar hos oss men väl i kommunen. Han sa: -Dina chefer här nere i stadshuset berömmer dig mycket. De tycker du är en handlingskraftig person som de litar på! Åh vad glad jag blev. Jag trodde knappt mina chefer visste vem jag var. Berättar detta för en kollega inte för att skryta utan bara för att jag var så glad. Gissa vad personen svara? - Nej de måste ha misstagit dig för att vara AWi! De tar fel på person.

Så var det med den glädjen......inte kunde de väl tycka att jag var bra, eller?

Ibland undrar jag hur vissa människor är funtade? Att inte kunna glädjas åt någon annan. Men nu har detta tack och lov blivit ett skämt mellan mig och en annan kollega så när en förälder slängde på luren i mitt öra sa kollegan: -Det var ju inte dig han var sur på, det var ju på AWi! Skönt!

I helgen har jag bara latat mig då jag har angripits av förkylningsbakterier så till den milda grad att jag knapp orkar stå upprätt. Tog dock en promenad med hunden i lördags då solen sken och det var så ljuvligt ute.

6 kommentarer:

Gunilla sa...

*ler*
Hur är vi egentligen?
Men vi vet, du och jag som är så smarta....vi vet ju att problemet inte är ditt!

Men jäklar du, och jag är sååå nyfiken inför morgondagen...

Heja AheAWi!!!

Anna-Lena sa...

Haha ja det är jag med!

Inger sa...

Ja jästanimig...du får verkligen se till att inte bli för bra nu...hallå vi bor i Sverige o du är ju inte ens man...nä håll dig på mattan ops vid spisen kvinna o tro inte att du är nåt...
skämtåsido...
Du är för tusan duktigare o klokare o roligare än vilken Svenne som helst så ta åt dig
härliga människa...
Kram från tokskogen...

Anna-Lena sa...

Tack Inger! Du är inte så tokig du heller! Jag sitter och läser om er Italienresa och blir riktigt avundsjuk! Så häftigt! Jag gläds för er skull!

Kajsa sa...

Driver du? Menar du att någon faktiskt sa så?!

Anna-Lena sa...

Ja Kajsa exakt så! Först blev jag rätt ledsen, sen sur men nu tycker jag det är rätt komiskt. Att man kan vara så snål, elak och antagligen bitter. Ja jösses!