måndag 4 oktober 2010

Vecka 39


Ibland kommer man på att man liksom har missat en vecka. Tiden går så fort att man liksom inte hinner leva i nuet! Men då måste det väl ändå vara nåt som är fel? Folk skriver på facebook att de varit ute och plockat svamp, städat vinden, tagit upp båten m.m. Hur hinner de?



Veckan har innehållit: möten (både positiva och mindre angenäma), förkylning, hosta, samtal med polisen, agerat utkastare, slagsmålsavbrytare, tröstare och säkert en hel del till. Maya och jag bestämde att vi skulle spendera vår lördag i Skärholmen och på Ikea. Här skulle shoppas loss. Men allt blir inte alltid som man tänkt sig. Vi åkte iväg och kom fram till Skärholmen vid 12-tiden. Efter ca 30 minuter ringde sonen och sa: -Vi har krockat! Kan du komma?



Maya och jag slängde oss in i bilen och åkte mot olycksplatsen. Martin och Elin hade varit på Ikea och skulle åka ut på motorvägen när de blev påkörda av en lastbil! Killen som körde hade inget körkort och var påverkad. Polisen kallades till platsen och skrev rapport sedan tog de med sig chauffören. Bärgaren hämtade bilen och Martin och Elin fick åka hem med oss.



Hur tänker man om man kör lastbil utan körkort och med alkohol i kroppen? Inte alls antagligen och jag vågar inte ens tänka på vad som kunde ha hänt om de tex haft min lilla bil. Hualigen!



Min frys har fått en knäpp. Skulle ta lite ägglikörglass och upptäckte då att glassen var alldeles mjuk. Kollar temperaturen, som ska vara -18, och den visar -13. Fasen vad är det nu för fel? Vågar inte öppna dörren för då sjunker väl temperaturen ännu mer. Undrar hur mina matvaror mår där inne?



Ja är det inte det ena så är det det andra. Nu är vi inne i vecka 40 och tiden bara rusar fram som ett x2000. Har i alla fall varit på pilates i kväll ocxh den timmen kan ibland kännas som mitt enda andningshål under veckan sedan håller jag andan en vecka till nästa pass. Så nu tar jag ett djup andetag så hörs vi om en vecka!

1 kommentar:

Gunilla sa...

Oj oj oj, andas på Anna-Lena.
Krock....läbbigt!
Möten....både ock!

Och det slog mig nu när jag snurrade in här...snart dags för 2011. Tycker det var nyss som vi sa att du skulle byta till 2010....som du säger:tiden går fort!