söndag 10 oktober 2010

Vecka 40

Har varit ledig i tre dagar och ska så vara även i morgon. Så lyxigt att få vara ledig utan anledning. Har slappat. shoppat, städat och läst. När man är hemma själv har man ju också en hel del tid till att fundera. Det är inte alltid man funderar på så viktiga saker men funderar, det gör jag. Här kommer en liten kavalkad av mina senaste funderingar:


Skräplåda! Har alla en skräplåda eller är jag den enda? Varför är det aldrig ordning i denna låda även om jag städar?



Smaklös mat!
Varför är maten jag lagar så smaklös? De gäster jag har till bordet säger att den smakar gott och då är frågan; ljuger de eller är maten smaklös för att jag har provsmakat den?


Nätflirt!
Ska man flirta på nätet eller inte? Och om man nu flirtar hur långt ska man gå? Date? Vågar man?

Hunden!
Min hund mår inte bra. Hon är helt okej fysiskt men inte psykiskt. Det visar sig på det sättet att hon inte vill gå ut. Morgonpromenaden är inga problem. Då går hon gärna ut och vi är ute relativt länge. Idag lekte hon glatt med en dvärgpinscher vid namn Sylvester. Hon var så glad och for runt Sylvester. Det är senare på dagen som problemet uppstår. Hon vägrar gå ut. Jag lockar med allt och lyfter till slut ut henne men hon står helt still som en staty. Om man drar i kopplet släpar hon efter som om hon vore död. Det är bara att gå in igen. Vad ska man göra?

Tankar!

Hur ska man sluta tänka vissa tankar? Till exempel när man är ledig och ändå tänker på jobbet?

Besök!

I morgon kommer två av mina kusiner på besök. Ska bli så kul men vad ska jag bjuda på? En av dem är glutenallergiker så paj går inte. Funderar på fisksoppa.


Ja det var ett axplocka av veckans tankar.

4 kommentarer:

Inger sa...

Ojojoj...det var en del att ta in...satsa på första o sista...
Alla jag känner har en skräplåda..
din ser väldans praktisk ut..
en sådan låda är väl till för allt smått o gott som behävs i vardagen o ska vara lagom stökig o skön...
O så sista...Fisksoppa är höstmat, bra mat, god mat o bra bjudmat..
o du lagar god mat..ser du..
Jag är mycket dålig på att ljuga..
vet du..
Kram från Tokskogen

Anna-Lena sa...

Tack Inger! Skönt att alla har en skräplåda och att du gillar min mat. Haha!

Kajsa sa...

Jag skulle ändå börja fundera över om det inte är något fysiskt fel på jycken. De kan ha ont på alla möjliga konstiga ställen som vi knappt vet om finns. Jag hade nog låtit en vet. känna igenom henne. :)

Gunilla sa...

Vecka 40...och idag börjar det dra ihop sig mot slutet av avecka 41...

Skräplåda är ett måste - organisertad oordning är ett måste. Släpp loss - våga vägra städa skräplådan.

Smaklös mat...hm hm hm, hur ska jag veta???

Nätflirta - själklart! Klart som korvspad!

Tänka på jobbet när man är ledig....det går inte att komma ifrån säger signaturen "En som vet"
Hur har ni det idag förresten?

Stackars Billan!

Hej så länge...vi kanske ses ikväll?