söndag 17 oktober 2010

Vecka 41

Oj vad mycket jag har gjort denna vecka. Förutom att jobba har jag: Varit på Östasiatiska museet och sett på Terrakottaarmén från Kina. Så häftigt!





Sedan har jag varit i Uppsala och tittat på tävlingar i rytmisk gymnastik. Ni vet sån gymnastik med band, bollar, rockringar och käglor. Karl och jag var helt imponerade över dessa tjejers vighet fast efter 8 timmar var vi rätt less. Vi tog en liten tur in till Uppsalas centrum och shoppade.








I dag, söndag, bjöd jag på brunch. Maya, Malin, Karl och Elin deltog. Sedan drog vi till Tom Tit där vi mötte upp Sara, Valter, Pia och Elmer. Vi tog en tur upp i luftballongen! Åh vad läskigt men också otroligt häftigt. Jag slog av att Södertälje är så otroligt fint! Mycket vatten och många grönområden. Vi såg ända till Globen! Här ett smakprov:

Sara, Malin, Valter, Maya och Elin


Elmer



Pia och Karl



Mälaren!


Små, små bilar!



Kolla in segelbåten!


Ja, det var allt spännande som veckan har bjudit på!

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Åååå, har du varit upp??!! Och mitt hus har fastnat på din bild....jag ska fasen i mej upp också!

....i Uppsala var jag på....hihihihihi - bröllopsresa!

ullebulle sa...

vackert!

ullebulle sa...

får jag sno en av dina bilder på utsikten? :)

Anna-Lena sa...

Själklart Ullebulle! Är detta Ulrica S?

ulrica sa...

haha ja ulrica s heter jag! ;)