tisdag 14 september 2010

Vecka 36

Som om promenaden på en mil under söndagen inte var nog så stack jag ut och paddlade en hel dag med min klass. Vilken dag det blev! Underbara ungar, soligt väder men massor med mygg!

Elva kanadensare i rad!


Lunch med myggen!


I lördags var jag medbjuden av en kompis på modellfotografering! -Man blir sminkad och stylad, sedan fotad. Det kostar inget om man inte köper bilderna, sa Helen. -Kul, sa jag och hängde med.
Det var verkligen kul att bli stylad och fotad.

Men sen blev det problem. Jag som aldrig blir bra på bild (blundar, tuggar, grimaserar) var ju riktigt bra! På alla 75 bilderna! Vad gör man då?



Man går på försäljarsnacket och köper åtta bilder för 800:-! Åh så korkat! Vad ska jag med dessa bilder till? Julklapp till barnen? Vad glada de ska bli!


Fortsatte min helg i fotografiets anda och besökte Fotografiska museet för att titta på Annie Leibovitz utställning! Wow vilka bilder!

Queen Elizabeth II

Nicole Kidman


Fotografiska museet

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Som sagt - det gjorde du rätt i....att du gick på försäljarsnacket!

Du är alltid gullig...men så klart att en stajlad Hed är en stajlad Hed...

Kajsa sa...

Jag håller med Gunilla: klart du skulle köpa bilderna, du är ju ursnygg på dem! :)

Anna-Lena sa...

Åh tack kära kolleger! Nu känns 800 inte lika mycket! :)