måndag 29 juni 2009

KS

Första dagen på en veckas semester och då ska man på en undersöknig på KS. Suck! Men det är ju bra att den blir gjord. Skulle till Hörsel- och balanskliniken och här gjordes det ett balanstest. Trodde i mitt stilla sinne att jag typ skulle få snurra på nån platta och bli yr i huvudet, men nej nej. Jag fick ligga på en brits med elektroder på halsmusklerna! Sedan fick jag lyssna på knäppande ljud i hörlurar och varje gång jag hörde detta knäppande skulle jag lyfta på huvudet och hålla det lyft tills knäppandet slutade. Låter som en baggis eller hur? .....Bland det jobbigaste jag gjort!

Ligg raklång på golvet.
Lyft huvudet med hakan upp mot taket.
Lyft inte axlarna, använd inte magmusklerna eller armanrna.
Håll kvar i ca 45 sekunder.
Upprepa tio gånger.

Nej men till slut var det nästan en omöjlighet! Huvudet vägde tre ton och sjönk mot britsen hur mycket jag än tog i!
-Nu använder du magmusklerna! sa sköterkan och bannade mig och så fick vi göra om.
PUST!

Nu har jag träningsvärk i hela halspartiet. Blir nog en eftermiddagsvila om jag ska orka med denna dag. I morgon ska mor min och jag till Vasamuseet. Vi ska åka pendeltåg och båt och bara detta är ett äventyr om man är 87 år. Ska bli riktigt roligt att guida mor genom stan.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Äntligen ;) är din midsommar över för den här gången!

Välkommen, jag har saknat lite nya ord och funderingar.

KS....oj oj ojdå - kom de fram till nå't? Balansundersökning!?

Ha det så trevligt inne i sta'n i morron! Ni hälsar väl på M på jobbet kan jag tro!

Jag får väl kolla här imorronkväll....eller?

Må så gott!

Anna-Lena sa...

Tack Gunilla! Det blir nog bra i morgon. Återkommer med mer info...och ja vi ska hälsa på M.

Ska tillbaka till doktorn den 10 augusti och då får jag väl veta lite mer.

Ha det så gott du med!