fredag 19 juni 2009

Midsommar!

Jaha då var det midsommar igen! Som vanligt regnar det samtidigt som solen letar sig fram mellan molnen. I år har vi ätit midsommarlunch, alla barnen och jag och nu ikväll är det enbart äldsta dottern och jag som ska grilla. Bjöd över min 87-åriga mamma men hon hade inte tid! Va? Hon skulle ha främmande.


Det var länge sedan vi dansade kring någon midsommarstång och det är riktigt skönt. Det var kul när barnen var små, men nu kan det kvitta. Midsommar är så förknippat med familjer, barnfamiljer, så är man skild och ensamstående är man lite som en utomjording...man blir inte så ofta medbjuden. Men det är smällar man får ta och vi ska ha en mysig kväll dotra och jag.

Glad midsommar på er alla i vårt avlånga land!

3 kommentarer:

gunilla sa...

...ja så olika vi har det. Den som är ensam vill ha det si eller så, den som inte är ensam vill ha de så eller si.

Jag skulle vilja ha en dotter....för att bara ta nåt exempel.

Jag skulle vilja koppla av, men det har varit knepigt med åtta ungar runt omkring (just nu kring frukostbordet) och två vuxna vänner...

Hej och hå....aldrig är man /jag/ nöjd.

Jag hoppas Anna-Lena att du hade fin afton och att lördag och söndag blir bra. Ses på måndag!!!

Trevlig helg önskar jag dig, mig och alla andra...

Anna-Lena sa...

Ja så är det Gunilla! Man har det man har men är ändå inte riktigt nöjd...undrar varför. Men jag hade en mysig afton med Malin. Vi såg på Billy Eliot och skrattade och grät en skvätt.

Hoppas du också får en fin helg med kanske lite avkoppling när alla sticker hem.

Glömde förresten att tacka för vår utflykt i torsdags. Mycket bra med väldigt god mat. jag var ju lite seg men klarnade till lagom till maten. Åh magdanser var häftig och Niamat skitduktig!

Kajsa sa...

Midsommar är så himla överskattat! Vi bojkottade också det traditionella firandet och satsade på att umgås med Adams syrra som är här. Det blev grillning på hemmaplan och ingen sill så långt ögat kunde nå! :)