lördag 11 augusti 2012

Hur ser man ut när man är runt 50?

Denna eviga utseendefixering! Inte är väl jag fixerad vid utseende eller ålder? Eller? 
Ibland när jag ser en bild på någon kändis i min egen ålder så händer det att jag antingen förfasas över hur ung kändisen ser ut eller glädjas åt att det är så man ser ut i MIN ålder! Båda dessa känslor uppstår när jag tittar på bilder på Demi Moore! Visst jag vet att hon är retuscherad men ändå, så snygg!


I dag när jag läste DN kulturdelen så fanns ett reportage om Ellen Mattson som skrivit en bok om Greta Garbo. Jag läste artikel och insåg att jag och författarinnan är lika gamla! 
 VA? Är det så man ser ut om man är runt 50? 


För när jag läste artikeln och tittade på bildern, innan jag såg faktarutan med hennes ålder, så trodde jag att jag läste om en kvinna som var 60+, helt klart! Jag kommer antagligen att reta upp några nu men nog ser Ellen Mattson äldre ut än 50? Gick snabbt in i badrummet och kollade mig i spegeln. Nä inte ser jag ut som 60+, men självklart som runt 50. Mer runt 50 än en retuscherad Demi Moore i alla fall!
Men inte är väl jag utseende- eller åldersfixerad!




Inga kommentarer: