söndag 5 augusti 2012

Åren går fort eller?

Att fylla 50 år ger upphov till en hel del tankar. 40 var inga problem, nästan som en lättnad! Äntligen 40, då börjar ju livet har jag hört! Men 50! Man vet ju att man levt längre än vad man kommer att göra från och med nu. Om 20 år är jag 70! Oj vad fort tiden går!

När jag funderat lite över detta med att tiden går så fort så tänker jag tvärt om. Vad gjorde jag för 20 år sedan?


  • Jag var gift
  • Maya var nyfödd
  • Martin var 2 år
  • Malin var 7 år och skulle precis börja ettan
  • Vi bodde på Bergsättravägen i tre rum och kök
  • Jag började läsa franska på Komvux efter att inte ha studerat sedan gymnasiet (12 år innan)
  • Min pappa levde och var 65 år
  • Mamma hade just fyllt 70 år
  • Jag arbetade extra på Handskmakarn

Vad har sedan hänt under 20 år?

När jag tänker så här är det nästan skrämmande vad mycket jag har varit med om under de senaste 20 åren! Allt jag gått igenom, allt jag lärt mig, alla resor jag gjort, alla nya människor jag lärt känna, alla nära och kära som lämnat oss, alla olika jobb jag haft, olika bilar, olika lägenheter och för att inte tala om alla olika karlar! Haha! Törs knappt tänka tanken! Men om jag får vara frisk och får vara med om ens hälften av detta under de närmaste 20 åren så tror jag att jag kommer att vara ganska nöjd när jag fyller 70! Och nu är det ju inte 70 jag ska fylla i år utan 50!

Så nu känns det inte lika läskigt längre! 50 here I come!

3 kommentarer:

Inger sa...

Holloj...50 är riktigt nice...det bästa kanske..:))

Gunilla sa...

...mmmm, 50 var himla bra och 50+ var himla bra....du har mycket att se fram emot, det är lite värre med 60+....tycker jag!

Fint foto på fin foto på fina tjejer!

Mona sa...

Intressant! :)