söndag 6 februari 2011

Vecka 5

Idag känns det som att våren är på väg! Fåglarna kvittrar och solen värmer! Har vädrat täcken och kuddar på balkongen och det ger mig en underbar känsla av att livet återvänder!

Veckan har varit rätt tuff. Jag har ju äntligen börjat se botten på min att göra hög men då dyker andra problem upp. Problem som är mycket svårare att ta på. Problem som man inte bara löser utan som känns olösliga. Suck! Det värsta är att jag faktiskt inte vet hur man ska ta tag i det. Jag tror att det måste till någon utifrån för att hjälpa till. Jag försöker se på saker från en annan synvinkel men hur jag än vänder och vrider på det så kommer jag alltid att tycka att eleverna är viktigast. De måste få det de har rätt till och vi i vuxenvärlden måste visa att man kan lita på oss. Många tonåringar vågar inte lita på de vuxna för de har blivit svikna så många gånger och då är det ännu viktigare att vi står upp och visar att vi är trovärdiga. Ja fortsättning lär ju följa....

I fredags var mamma och jag på Täljerevyn! Det är alltid så roligt att gå iväg med mamma för hon njuter så av att "komma ut", som hon uttrycker det. Vi började kvällen med ett glas rött.

-Åh vad gott, sa mamma och svepte sista klunken. Sedan blev hon alldeles varm och röd i ansiktet och orkade inte lyfta armarna och applådera. Men hon skrattade friskt. I pausen ville hon ha kaffe för att inte somna! Haha man får många goda skratt med mamma.

Revyn var rolig men kanske inte den bästa jag sett. Lotta sjunger som en gudinna och trots att det hon sjunger om är roligt grips jag av rösten och börjar nästan gråta. Tänk att hon med den rösten är min jobbarkompis. Vilken tur jag har! Jag träffade även två föredetta jobbarkompisar som nu är glada pensionärer och sedan var GLL där med maken. Hon hade varit klok och köpt en blomma till vår skönsjungande kollega!

Igår var jag en sväng till Ikea. Jag ska köpa mig en ny tv-bänk eftersom jag köpte en ny tv i veckan! En Philips 42tum LCD-tv. Wow vad den är snygg och vilken bild!


Åter till tv-bänksavdelningen: När jag står där och tittar kommer det ett lite äldre par (typ 60) De tittar på en ganska stor tv-bänk. Frun säger:

-Men den här verkar väl bra. Jag tror den passar hemma.

-Ja då tar vi den, säger mannen. Då säger frun:

-Men tror du den går in i bilen? Vi kan kanske fråga om de kan montera ner den och lägga den i en kartong?

Hahahahahaha! Jag fick lov att gå därifrån för jag tyckte det var så sanslöst roligt! Tänk vad kul man kan ha på Ikea en lördag i februari!

1 kommentar:

Gunilla sa...

Ok Anna-Lena!
Ja ja, jag säger detsamma vad vore revyn utan Lotta? Jag hörde fler som sa så....vi kanske är lite jäviga...men vad vore revyn utan Lottas sång??? Blomman...ja det var väl bra...jag visste att hon skulle vara värd en liten kvist.

Du kanske ska tipsa revymakarna om paret på IKEA! Men vadå äldre par!!!!??? Typ 60...det är väl ganska ungt...eller? Not!