tisdag 8 februari 2011

God tanke, dåligt resultat


Ibland blir det inte så bra. Man vill så väl och man litar på folk (även ungdomar) men det kanske man inte borde. Har just fått en rejäl utskällning via mail över något jag så godtroget gjorde men som blev helt fel och drabbade några andra. Det är så trist när andra blir drabbade, men lika trist när de som drabbas tror att man gjorde det med flit. När de tror att man ser på saker och ting på ett helt annat sätt. När de inte ens kan komma och fråga hur man tänkte innan de får ett utbrott och snackar ihop sig. Suck! Nu ligger man på minus hos rätt många. Undrar hur jag ska ta mig upp på plus igen?

6 kommentarer:

Kajsa sa...

Bara var dig själv. Du är ett plus som du är. :)

Unknown sa...

Utskälld via mail verkar trist. Men visst gör vi väl alla sånt ibland. Men om man är sinnelagsetiker så kan man inte hjälpa det. Då ska man ju bli bedömd utifrån avsikten. Är avsikten god blir handlingen god. Om du har förklarat din avsikt så är det bara glömma och gå vidare.

Jag har i flera veckor trott att du hade slutat blogga/inte uppdaterat sedan mellandagarna. Men nu har jag hittat dig igen. Ulrika

Gunilla sa...

....precis - var dig själv.

Och jag anser nog att man egentligen inte behöver samla pluspoäng hos andra. Känner man med sig att man handlat utifrån goda tankar med gott uppsåt....det räcker jäkla långt!

Visst...visst fasen är det trist när andra blir drabbade. Jag har ju ingen aning om vad som hänt...men jag tror mig förstå att du känner dig missförstådd. När sån't händer får vi ställa oss frågan:hur stor är katatrofen? Har någon kommit till skada eller är det det typiska svenskaskitsnackargnället som fått fäste?

Sov gott du Anna-Lena!

Gunilla sa...

...förresten....det borde väl vara tillåtet att göra fel, göra tokigt, göra bort sig ibland? Vi är ju för fasen inte mer än människor.

Den som är oskyldig kastar första stenen!

Anna-Lena sa...

Har idag pratat med vederbörande och vi har löst "tvisten". Jag förstod henne och hon förstod mig. Kändes mycket bra! Man måste få landa lite och sedan få berätta hur man tänkte och sedan gå vidare.

Tack för ert support!

Gunilla sa...

...å, va bra!
Landa och sedan ta ny fart!
Yes!