söndag 23 januari 2011

Vecka 3

Vecka 3


Det verkar inte som jag hinner uppdatera mer än en gång i veckan just nu. Ja vi får hoppas att det lugnar ner sig lite på jobbet så småningom för då ska det bli bättring. Dagen bild är solig men lite kall. Tog en promenad med Billan, Martin och Elin mitt på dagen. Vi hittade en flaskpost och efter mycket om och men fick vi upp den ur vattnet. Åh vad spännande det kändes och vi tog med flaskan hem för att öppna den till en kopp kaffe. Fyra sidor fullskrivna med........arbetsorder från Scania?! Va? Vem lägger detta i en flaska och kastar den i kanalen? Haha kan säga att vi var besvikna. Martin som hade fantiserat om att i brevet kommer det att finns en kod som är en latitud och longitud till en plats som vi sen ska leta rätt på och hitta en skatt! Ja han är 20 år och inte 5!



Veckan har varit tuff med väldigt mycket på jobbet och tyvärr så kommer nästa vecka att se likadan ut. Men sen.......hoppas jag på lite tid för eftertanke. Var på en mysig after work i fredags. God mat och trevligt sällskap.



Har varit och kollat min syn. -Oj du ser som en hök på långt håll, sa optikern, men på nära håll är det värre. Det är åldern sa hon. Suck! Så är det. Man är inte 20 längre även om man ibland önskar att så var fallet. Jag skulle vilja vara 20 men med den erfarenhet som jag har idag. Vore ju toppen att slippa gå på så många nitar som man gjorde då.

Nu ska jag bara bestämma hur glasögonbågarna ska se ut och tro mig det blir inte lätt att välja.

1 kommentar:

Gunilla sa...

Tack, din dagens ser lite ljusare och gladare ut än förra söndagens. Tänk då...snart blir det grönt också,,,,

Flaskpost - ha ha ha. Jag tycker ni ska meddela "någon" att ni hittat den i alla fall.