torsdag 6 januari 2011

Vecka 1

Året har tyvärr inte börjat så bra. Jag är dunderförkyld och hostar mig igenom nätterna. Dessutom har jag jobbat tre dagar mellan 08.00- 20.00. Man blir rätt trött då. Jag är ändå inte klar med det jag pysslar med så idag måste jag jobba hemifrån. Har egentligen ingen att skylla på mer än att jag nog har lite för mycket på min agenda. Men det kommer att bli bättre nu i vår.


Eftersom ingen bjöd mig på Trettondagsbal i går satt jag hemma och glodde på tv. Min absoluta favoritfilm, Moulin Rouge, visades och trots att jag sett den ett antal gånger, såg jag den igen. Den är så underhållande och på slutet så sorglig. Grät som vanligt på samma ställen. Ibland är det så skönt att gråta över någon annans sorg. Man blir som lite lättare till sinnet.


Nu har jag och en kompis bestämt att vi ska åka till Rom i mars. Det ska bli så roligt, både att åka till Rom och att åka med just L. Det är nåt att se fram emot idag när det blåser storm ute. 16.00 är det middag hos familjen Spets. En ny tradition som jag hoppas håller i sig.

1 kommentar:

Gunilla sa...

Jag hoppas att du inte gör nå'nting nu i helgen!!! Vila dig!

Och ....längta till Rom - fan, va mysigt!!!!