söndag 9 januari 2011

Söndagens bild samt Övningskörning

Jag har bestämt mig för att ta en bild varje söndag, samma tid, från min balkong. För att se hur våren sakta men säkert återkommer och, om jag orkar, för att se hela årets skiftningar. Här är söndagens bild:
Vecka 1

Ingen av mina döttrar har körkort men nu har de båda bestämt sig för att ta det. Så nu övningskör vi som bara den. Om den ena har varit ute på en tur ska den andra också ut, så att ingen ligger före den andra. Jag har med andra ord spenderat mycket tid på Astras parkering denna helg! Undrar vad vaktbolaget tänker. -Jaha nu kommer den där Polon igen och kör fram och tillbaka på parkeringen.

De kör rätt olika mina döttrar. Den yngsta har svårt med dragläget och backar i minst 50km/h! Fort ska det gå! Den äldsta kör mycket försiktigt. Hon tycker det verkar onödigt att växla upp ända till trean! Det går väl bra att puttra fram på tvåan, vem har bråttom? Båda har dock en förmåga att tvärbromsa! Ja det är i alla fall kul för de har båda ett gott humör och en otrolig vilja att lära sig. Ska bli spännande att se fram i vår hur de utvecklas!




2 kommentarer:

Gunilla sa...

Ja, en bild varje söndag....det blir en finfin bok det!

Kajsa sa...

Kul idé med bilden!