fredag 10 december 2010

Nobeldagen!

Bild: Gunilla LL


Oj vad det hinner hända mycket på en vecka. Förra fredagen var det ju begravning. På lördagkvällen var jag konferencier i Turinge kyrka för en gala som två elever hade ordnat. Alla intäkter gick till Hjärt-lungfonden. Det var fullsatt i kyrkan och publiken fick lyssna på sång och musik som framfördes av Göran Wiklund, Madeleine Lewerth, Linnea Eriksson, Anna Norin och gruppen Aldiureep.
Bild: Gunilla LL

Jag tror att alla var nöjda och att jag gjorde en godkänd insats och allra nöjdast var nog familjen Ljung-Lönnquist som gick hem med både andra och tredje pris i lotteriet! Grattis får man väl säga!


I måndags var vi några från personalen som var i Stockholm och spelade boule. Vad trevligt vi hade! Mitt lag förlorade två rundor men vann den sista!

I tisdags hade vi deltävling 2 i vår studentkamp. Det innebär Pepparkaksbakstävling och i år var temat för baket "Året 2010 möter julen - en positiv händelse som skett under året" Varje år när det ska bakas tänker jag: Det kommer aldrig att fungera för alla sex klasser, några kommer att bli osams, några kommer att ha sönder sitt hus.......
Varje år så lyckas alla klasser att både hålla sams och hålla ihop sitt bygge. Jag är alltid lika imponerar. Det är en riktigt kul eftermiddag. Jag kan sammanfatta baket med: Fyra bröllop, en gruva och ett fotbolls VM!

Idag har alla klasser haft Nobeltema. Det bjöds på Nobellunch och sedan fick eleverna lära sig mer om Nobel och om årets pristagare. Sedan var det Nobelmingel med chips och dricka. Många var finklädda, både personal och elever och jag tror att finast var min kollega GSa. När hon kom nerför trappan från lärarrummet började eleverna applådera!!! Många killar hade kavaj och tänk vad kläderna kan göra skillnad.


Nu är det Nobelmiddag på Svt och jag spanar in de vackra folket. Min "kompis" Madde är dock inte med i kväll, va synd! Det är kallt och snö utanför mitt fönster och jag undrar om vi får en vit julafton. Jag hoppas det för det är så vackert ute just nu. Som här på kvällspromenad med hunden vid kanalen.

2 kommentarer:

Gunilla LL sa...

Jajamen, nu kom veckans inlägg från Viksängs strand!

Just det...jag känner igen veckan! Och Hed, du gjorde en strålande insats i Turinge! Det var en förbaskat trevlig kväll! Men var var alla?

Ja visst hade vi tur....med vinsterna! Skitkul ju!

Din kompis är i staterna va? Men som du säger...vackra GSa! Vad hade man att sätta emot med en röd liten blomrackare. Jag försökte i alla fall :)

Och som jag sa: "Vi har firat Nobell på skolan idag. Skulle önska att alla de som ondgör sig över dagens ungdomar ville tillbringa en dag i min lucka. Då ni, då skulle de få se på andra bullar!"

Må så gott!
Tack för pratstunderna!

Anna-Lena sa...

Tack själv! Ha en härlig helg!