onsdag 30 juni 2010

Vecka 26

Oj vad mycket man hinner göra när man är ledig! Och vad trött man kan bli!

Midsommardagen for jag ut till Glasbergasjön och grillade med ett helt gäng trevliga människor! I söndags var jag iväg till gamla Malmsjön med Malin, Karl och Sara men det blev inget bad då solen mest lyste med sin frånvaro.


I måndags blev det en tur till Barkarby Outlet med Malin och Karl. De shoppade men jag handlade inget! Jo förresten! Babykläder till lilla Tifa. På kvällen åt jag sushi på Ulricas balkong. I tisdags var jag ute hos min föredetta svägerska i Hölö och hjälpte henne slänga skräp på Tvetatippen. Hon ska flytta från typ 170 kvm till typ 35 så hon behöver rensa. På kvällen var det först föräldrarmöte på Mayas gympa, inför resan till Odense i Danmark, och sedan en tur till Skavsta med Karl.
Tyvärr så har Malin och Karl bestämt sig för att bryta sitt förhållande så det kändes lite sorgligt att lämna honom på flygplatsen .Jag gillar ju Karl väldigt mycket men vad ska man göra när de känner som de gör. Deras relation har ju hela tiden varit ett distansförhållande och det är ju inte det lättaste att hålla vid liv.

Jag har funderat på det där med relationer, att det inte bara är de i relationen som påverkas om det tar slut, utan även flera personer vid sidan om. Jag tänker på mina föräldrar som tyckte så mycket om min föredetta man men som inte hade någon talan när vi skiljde oss. De fick bara acceptera att de inte skulle träffa honom på samma sätt längre. Självklart blev det samma sak för barnen.

Livet går vidare men i en ny fas, ett nytt kapitel som inte är det samma som det förra. Nu blev jag djup, eller hur? Sitter ensam ute på landet och det är helt tyst. Då far tankarna iväg och man har tid att tänka. I vardagen finns det oftast inte någon tid över för reflektion och det är därför jag ibland smiter ut till landet, helt själv, enbart hunden är med.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

....och Anna-Lena, det är just den här tiden vi behöver...tid till eftertanke, tid att hinna tänka klart sina tankar, tid att tanka ny tid.

Och vi sitter tydligen i varsin stuga med varsin dator. Tack gode Gud för för mobilt bredband :)

Inger sa...

alltid lessamt med skilsmässor o adjön.men man kommer sällan undan dom...
sen fröken Anna-Lena Hed...du drar igång semestern som det vore ett sprinterlopp...skönt att du äntligen sitter på lillrumpan en stund i stugan o vilar...
Du behöver lite vila ibland även du min sköna...
Kram från skogen..