onsdag 23 juni 2010

Helg 19-20 juni!


I lördags var jag en prinsessa ute i Pershagen! Vi var ett glatt gäng tjejer som skulle titta på det kungliga bröllopet och vi klädde oss i det finaste vi hade och drack champagne och åt kungliga bakelser!
Senare på kvällen kom några av tjejernas män och barn. En av de små töserna, på fyra år, frågade mig om jag var en riktig prinsessa och då kände jag att jag lyckats med min klädsel. Efter några timmar började barnen rita och då fick jag en "fin" teckning med en text där det stod: til analen. ANALEN! Nu var man ingen prinsessa längre! Jag kan ju säga att denna felstavning av mitt namn fick de vuxna sällskapet att vrida sig av skratt och sedan fick jag heta detta resten av kvällen.

I söndags morse fick en av mina jobbarkompisar en dotter! Fick ett sms vid 05.30 och där stod att 03.26 kom lilla Tifa till världen! Åh vad mysigt! Både mor och dotter mår bra och har fått komma hem. Nu väntar jag bara på att få besöka detta lilla underverk.
Nu ska jag bara jobba en dag till sedan är det semester! De senast två dagarna har jag jobbat mellan 08.00-22.00 och det börjar kännas! Jag och UKr håller på med höstens schema och det är mycket svårare än jag någonsin har kunnat tänka mig. Oj, oj jag tror nog att några elever och lärare får gå i skolan på lördagar! :)

1 kommentar:

Inger sa...

tror jag skrattar på mig.:))))