torsdag 3 december 2009

Kyla och vernissage


I går gick jag hem på lunchen och gick ut med Billan. Det var för första gången i år minusgrader, solen sken men samtidigt var det dimma. Helt otroligt vackert. Jag fick så mycket energi av den halvtimme jag var ute. Nu är båtarna upptagna, ser lite spöklikt ut, eller hur?


I kväll har jag varit på vernissage i Fittjas mångkulturella centrum. Det var Mayas fotoklass som hade utställning på bilder de tagit under temat Fruset ögonblick. Här har eleverna valt en känd fotograf/konstnär och sedan försökt tolka denne på ett eget sätt. Maya hade valt konstnären David La Chapelle.
Mayas bild med djurmasker och storasyster Malin
Trevlig kväll med glögg, pepparkakor och många häftiga foton.

3 kommentarer:

Inger sa...

Tror Mayas mamma är en duktig fotograf med...

gll sa...

Ja ja men!
Jag trodde nästan du träffat City-bävern! Vilka Viksängsbilder!!!! Kanon! Som min lilla nyponkvist från igår...vid ungefär samma tidpunkt. Ljuset var kanon för en mobiltelefonkamera!

Mayas bilder bör man nog se på närmare håll...eller ha yngre ögon. Men va kul med utställning!

Anna-Lena sa...

Tack tjejer! Har faktiskt önskat mig en digitalkamera när jag fyller. Undrar om jag får en.
Gunilla: Utställningen är öppen till 17 januari så det går att åka och titta på den.