söndag 13 december 2009

47

Jaha då har man blivit 47 år. Hade en otroligt rolig födelsedag, det var länge sedan jag skrattade så mycket. Först kom mamma och alla barnen. Av dem fick jag en digitalkamera! Skitsnygg, lila! Nu är jag ju ingen fotograf så de första bilderna jag tagit är rätt suddiga men jag kan väl lära mig alla finesser på kameran så småningom.







På kvällen kom ett gäng tjejer på besök. Några gamla klasskompisar sedan grundskolan och några mer nytillkomna vänner. Av Lollo fick jag ett spel som heter Qube som är ett frågespel om svenska språket. På kartongen står: Ett kul språkspel med glimten i ögat! Man tävlar i olika kategorier som tex Dialekter och slang, Bevingat & två ord i ett, Med andra ord, Nytt & gammalt och till sist Kluriga synonymer. Här kommer ett exempel: Vilken fras ska ersätta "en skrivelse hos Kassaservice"? ...................................................Som ett brev på posten!

Som vi skrattade! Det blev en hel del misstolkningar och ett tag kunde vi inte fortsätta för vi garvade så vi tappade andan. Halv tre på natten mot lördag gick de sista gästerna hem. Det var en lyckad kväll!



Lördag var den stora pepparkaksbakardagen. Jag gillar ju inte att baka som alla vet så min mamma brukar bjuda över mina barn så att de stackarna får en möjlighet att baka pepparkakor. Så även i år. Malin, Martin, Elin och Elmer stack i väg för att baka. Jag och Maya tog det lite lugnt hemma. Sedan åkte jag över dit för att fika. De hade bakat och dekorerat massor av pepparkakor och kul hade de haft!

Inga kommentarer: