lördag 2 maj 2009

Majmånad

Oj vad tiden rusar iväg! Nu är det redan maj och jag som skulle börja träna inför bikinisäsongen i april, varför gjorde jag inte det? Ja, ja jag får väl smyga i vassen i år igen.

Vi har just haft mösspåtagning på skolan och då har vi ett bildspel där all (nästan) personal har en bild på sig själva i tonåren, typ 18-19 år. Det är så underbart att se hur alla såg ut då och jag känner att jag skulle vilja känna dessa kolleger då. Hur var de då i ungdomens vår? Visst jag var inte född när några var tonåringar men ändå. På bilderna ser alla så lyckliga, nyfikna och unga ut och jag kan se detta även på min egen bild. Vad tänkte jag då? Vart var jag på väg? Vad förväntade jag mig av mitt liv? Jag hade ju bestämt mig för att inte skaffa några egna barn. Det fanns tillräckligt med barn i världen som behövde hjälp och dessa skulle jag hjälpa. Japp så var det. Jag skulle rädda världen.

Nu med facit i hand så har jag ju tre barn och ett fadderbarn. Hm, rädda världen, nej det blev inte så mycket av det men jag hoppas att jag varit/är en god mor och att jag åtminstonde påverkar dagens ungdomar/elever till att bli goda samhällmedborgare. Att de tycker att de haft någon nytta av mig.

Solen skiner ute och mamma och jag ska till kyrkogården. Hälsa på pappa och Fia,

säga att det är maj och att livet är bra.












2 kommentarer:

gunilla sa...

Ojdå....det var väl en jäkla tur att du ändrade dig. Att du faktiskt fick dina tre små arvvingar!

Eller hur?

Anna-Lena sa...

Ja det var det allt. Mitt liv vore rätt tomt utan barnen!