fredag 8 maj 2009

En alldeles ovanlig fredag

I dag har jag inte varit på skolan, jo förstås en kaffe i morse, men inte sen. Jag har varit på kurs. Elite Plaza hotel i Stockholm. Förmiddagsfika med kaffe och smörgås, lunch med laxwallenbergare med parmesanmos, eftermiddagkaffe med frukt, juice och kaka. Vilken lyx! Dessutom var föreläsningen mycket bra. Trevlig, klok (snygg) och intresseväckande föreläsare. Anders Härdevik heter han och han väckte många tankar. Ibland skrattade jag igenkännande och ibland skämdes jag över att just så fel gör jag ibland. Det kommer att ta ett tag innan jag tänkt igenom allt han sa och funderat på hur jag ska bli bättre som ledare.

På lunchen kollade jag mobilen och hade då fått ett sms som gjorde mig varm i hjärtat. En elev som saknade mig på skolan! Ville snacka lite med mig om en jobbig grej och undrade försynt om jag kunde ringa upp när jag fick tid. Klart jag ringde! När en 19-åring vill snacka kan man ju bara inte säga nej. Det får mig att känna mig betydelsefull i någon annans liv. Vilken ynnest! Jag har fått ett förtroende som inte alltid är så lätt att få.

Så här ser det ut när man kollar vädret på Kreta nästa vecka! Sol och 23 grader! Härligt! Längtar till tisdag för då drar jag!

Inga kommentarer: