söndag 10 maj 2009

Söndag

Gissa vad jag har gjort idag? Köpt en bil!!! Va? Det är ju inte varje dag man gör det. Känner mig lite stressad nu efteråt...har jag blivit lurad, borde jag ha väntat, skulle jag köpt en annan sort? Ja ni vet hur man kan älta saker.

Bilen är i alla fall en Volkswagen Polo -06. Kunde kanske ha fått en nyare bil för samma pris om jag valt ett annat märke men jag hade ju en Polo som hyrbil förra veckan och blev alldeles såld. Den gick fort som ett spjut, var smidig och den drog nästan ingen bensin. Åkte fram och tillbaka till både Skavsta och Arlanda samt en del i stan och fyllde sedan i full tank och betalade 230:-! Helt otroligt!
Ja så nu är man ägare till en Polo, men jag ska inte hämta ut den förrän jag kommer hem från min resa. De skulle göra en del service på den först. Vad tycker ni? Gullig va? Färgen heter sunsetred.

4 kommentarer:

gunilla sa...

Jättefin!!! Sunsetred...bara det...hundtricket - släng dig i väggen!

Nä nu ska Anna-Lena säga...-hallå grabben skaru me hem å titta på min sunsetröda?

Det kan väl va nåt?

Anna-Lena sa...

Ha, ha ja det låter som ett bra förslag!

Kajsa sa...

Tufft! Grattis, som sagt! :D

Men du överger alltså korvkioskerna.... *snyfft*

Anna-Lena sa...

Ja men vi kanske behåller korvkiosken som extrabil. Blir svårt att skiljas från den....:(