söndag 15 mars 2009

Söndag...igen

Tänk att det redan är söndag igen. Vart tar alla veckor vägen? Snart påsklov och idag är det lite soligt och hopp om en ny vår. Det känns så härligt! Pratade just med dottern som är i London och hon berättade att hon satt uppe på taket och pluggade i bara tröjan. I veckan ska våren komma säger metrologerna fast det är tre veckor för tidigt säger dem vidare. men vem bryr sig! Go våren!

Den här bilden är väl underbar! Banksy heter konstnären och han är en sk street artist och målar bland annat på husgavlar i London. Här är ännu ett exempel:


Har pratat/chattat med några före detta elever i helgen. Så himla kul att höra vad de gör och hur de mår. De är alla över 20 nu och ibland är det svårt att förstå. Hur kunde de bli stora så fort när jag fortfarande är lika ung? Ha, ha men ibland så undrar jag över hur mycket "tycka om" det får plats i en människa? Jag blir nämligen alldeles varm av glädje när elever hör av sig och jag minns hur det var att ha dem som elever. Hur kul det var ibland och hur j*vla jobbigt det var andra gånger, men hur mycket jag vill att det ska gå bra för dem alla. Att jag bryr mig så mycket och jag tycker om dem alla. Tänk vilket underbart yrke jag har som får denna möjlighet att tycka om och bry mig om så otroligt fina unga människor. Härligt!!!

Nu är det en ny vecka och det är alltid spännande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Banksy!
Strålande, jag känner en ung man som också gillar honom.

Gamla elever...över 20....men hallå...mina gamla ungar är flintis och går på stan med ett gäng battingar omkring sig. En gammal dagiskille var på skolan med sin dotter när vi hade Öppet hus i höstas.

"Mina första ungar" är födda 67 och 68...uj uj uj!

Keep going