lördag 15 september 2012

Avsluta sommaren 2012

Är på landet och städar bort sommaren och plockar in allt inför vintern. Sommaren 2012 var ingen hit! Kall, regnig och blåsig. Trots det har jag varit mycket på landet, mycket alldeles ensam och det har varit så härligt! Jag är egentligen en väldigt social person som älskar att hänga med på olika saker, att resa och att umgås men ibland behöver jag få tid till reflektion. Tid att fundera över mitt liv, åren som varit och åren framåt. Vilka val jag gjort och komma till freds med alla de valen, även de som nu i efterhand verkar tokiga! Gjort är gjort men ibland måste man ändå få gräma sig lite.

Nu sitter jag ute på landet och njuter av tystnaden! Det blåser en svag bris i trädkronorna och fåglarna kvittrar lite tyst i bakgrunden. Underbart! Ett flygplan flyger förbi och jag känner en längtan efter att ge mig ut i världen igen. Ska ju snart åka till Peking och det blir ett riktigt äventyr!

1 kommentar:

Gunilla sa...

Peking ja! Ni är inte kloka, det verkar fasen så mycket skönare vid din stuga!!!