måndag 3 oktober 2011

Wordfeudträsket!

Jag är lost, helt fast i wordfeudträsket! Det är ju så roligt! Kan inte låta bli, men det innebär att man inte hinner blogga. Men livet rullar på som vanligt i ett högt tempo. Senaste tiden har jag:
varit på landet och höststädat

varit på Bosön med ett gäng 17/18-åringar

varit på Moonwalkparty
och spelat wordfeud, wordfeud, wordfeud och åter wordfeud!

Sedan i lördags är jag också med i KBjs köpstopps år! Det innebär inte att man inte får köpa något men KBJ har skapat reglerna så att om jag köper en sak (som bör vara absolut nödvändig) måste jag rensa ut en likvärdig vara, one-to-one. (Gärna skänka bort den till välgörande ändamål.) Sedan ska man varje vecka rensa ut fem saker! Det blir svårt tänkte jag men i går rotade jag igenom min garderob lite så där på en höft och vips; 5 saker i en skänkabortpåse! Kände mig väldigt nöjd efter detta och jag tror det kommer att bli ett bra köpstoppsår då jag verkligen behöver tänka efter ordentligt innan jag köper något. Behöver man verkligen allt man köper? Nej inte jag i alla fall. Det är som att man vill köpa sig till lycka och jag kan säga att det hjälper bara tillfälligt.

Om någon mot förmodan undrar var mina årstidsbilder tagit vägen så fotar jag dem fortfarande, även om jag missat någon vecka. I slutet av året kommer jag att sätta ihop dem i ett bildspel så att man kan se årets skiftningar och förändringar.

Igår bjöd jag på middag. Alla ät och trivdes men så fort maten var slut slängde sig alla i soffan och började spela........................................wordfeud!

1 kommentar:

Gunilla sa...

Ha ha ha, vicken bild!!!
Sånt är iPhonelivet! Kul att du hittade datorn förresten.

Psst Inger - det går inte att kommentera på Jordnära längre. Vad har hänt???