lördag 29 oktober 2011

Höstsol

Åh vilken morgon! Helt vindstilla och soligt. Man blir nöjd.
En trevlig after work avslutade arbetsveckan. Vi skrattade och diskuterade viktiga ämnen. Tänk vad viktigt det är att prata! Sätta ord på det man tänker och lyssna på hur andra tänker. JAg kände mig riktigt lugn och harmonisk när jag kom hem. Tack alla som deltog.

Idag har mamma och jag varit på en shoppingtur. Det är inte lätt att vara 89 idag för allt ska gå så fort. I kassan, i kön osv. Hon hinner inte ens få fram plånboken förrän den bakom blir irriterad. Och sedan vet ni ju hur det är med äldre, de vill betala med pengar!!! Ja ni hört ju så tokigt! Mynt! Vad är det? Ja det är inte lätt att bli gammal kan jag lova. Vi tog en tur till Systemet och mamma köpte sig lite vin. Hon dricker aldrig men nu har läst att lite vin är bra så vi handla två små rödvinsflaskor.

I kväll ska jag på Olgas! Där har man hängt några gånger men nu är det väldigt länge sedan. I kväll är det en reunion och åldersgränsen är 35! Ska bli riktigt roligt och nu återstår bara ett problem: vad ska man ha på sig?

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Å va roligt att ni hade mysigt!!!
Kläder till kvällen.....ta nå't som inte är ivägen vettja!

Ja det har varit en fantastisk dag. Vi har haft lunchvänner från Björkhagen och Söder här. Stan visade sig från sin bästa sida!

Kajsa sa...

Ja, riktigt trevligt var det! Tack själv för mycket tänkvärda samtal!

Yossi sa...

Hejsan. :) snälla kan du följa min blogg?? skulle vart jätte glad då! Min blogg är www.yoossis.blogspot.com tack i förhand du :D