lördag 25 juni 2011

Midsommardagen

I morse sken solen men just nu spöregnar det! Ni vet så där så man varken ser eller hör något annat än regnet!

Under vår, Billans och min, morgonpromenad fick vi sällskap av en kråka. Han/hon följde med oss när vi gick nere vid kanalen. Hela tiden på ett bekvämt avstånd men ändå nyfiken. Jag försökte ta en bild på den men det var svårt med bara mobilen men här har ni i alla fall en bild. Jag fick för mig att den kände sig ensam......så här på midsommardagen.
Jag har hört rykten om att vår bäver, citybävern, är död. Man har tydligen hittat en död bäver i februari lite längre bort i Igelstaviken. Det är ju för sorgligt. Däremot såg jag våra rådjur till frukosten idag. Det känns fint.


Hade en mycket trevlig midsommar igår. Vi körde bland annat femkamp och där låg jag bra till ända fram till grenen stövelkastning. Ja men hur i hela friden gör man? Jag fick stöveln i huvudet hela tiden medan de andra kastade iväg sin flera meter. Jag hamnade på en sjätte plats till slut av nio deltagar så jag får väl vara nöjd.


Inga kommentarer: