lördag 4 juni 2011

Långhelg på landet

Här ute på landet är det tyst och lugnt.............................not! Efter en solig dag då jag rensat rabatter, klippt gräsmattan (med gräsklippare utan motor), skurat utemöbler och städat inne sjönk jag ner i fåtöljen och kollade på nyheterna vis datorn. Gick sedan ut med hunden en sista vända vid tolvsnåret. Då! Helt plötsligt hör ett avgrundsvrål ute på åkern! Något djur, tror det var en vildsvinsunge, skriker förtvivlat och springer runt i cirklar. Billan och jag står helt still som fastfrusna. Vi ser bara skuggor ute på åkern för det är mörkt ute. Något springer efter den skrikande ungen. Den skriker mer och mer och springer närmare oss. Vi kutar in och låser dörren och sedan blir det tyst, väldigt tyst. Hua! Jag kunde knappt sova. Lugnt och skönt på landet! Jo jag tackar! Rena vildmarken där djungelnslag råder!

Ny dag med sol och värme. Nattens drama är nästan glömt. Men Billan, som är en cityhund, vill hem till stan. Jag däremot bestämmer mig för att stanna ännu en natt. Min mamma oroar sig för att jag är så ensam när ingen unge är med på landet, men det är ju det som är grejen.



Har varit och köpt lite pelargoner och fixat lite utomhus.



Eftersom jag aldrig hittar min prins så köpte jag mig en groda med prinskrona! Ska nog pussa lite på honom i kväll.


Nu har vi gått in och tänt ljus. Mys!


2 kommentarer:

ulrica sa...

ser ut som ni har d mys! :)

Gunilla sa...

...har läst och funderat hit och dit. Vildsvin, rådjur...njae, det kan ju vara Han också! Han, du vet! Han med stort L.

Om det inte var Han....verkar det ju lite läbbigt! Hujedamej!