onsdag 11 maj 2011

Vecka 18 och 19

Vecka 19

Vecka 18


Gräset har sakta men säkert börjat växa och nu är det snart fullt med båtar i vattnet! Härligt! Ena dagen är det 20 grader varmt och sol och nästa 10 grader med regn. Vädret kan inte riktigt bestämma sig.


Det är otroligt mycket just nu så mina inlägg lyser med sin frånvaro. Jag har varit ute och ridit med min klass och det var skitkul! Tänk att de gamla takterna sitter i. Jag red väl kanske en kvart men hade trots den korta tiden träningsvärk dagen efter. Det var en lyckad dag med klassen!


Jag har också hunnit med ett besök hos tandläkaren. Hade räknat med ca 600-700 kronor men det gick "bara" på 419:- så det kändes som en vinst.


Annars är väl det mesta som vanligt. Skulle behöva mer energi men vet inte var jag ska hitta den. Tror att många känner som mig just nu och jag önskar att sommarledigheten ska infinna sig nu! Behöver bara få vara!


På FB kan man ju spå sig och där tjatar spåkulan om att jag ska träffa någon! Känner den på sig att det är just det som jag behöver? Jag tycker faktiskt att livet är rätt skönt på egen hand men jag kanske lurar mig själv? Visst kan jag sakna någon att göra kul saker ihop med men i min vardag trivs jag bäst ensam, eller? Ja ibland undrar jag vad det är som gör att man väljer det man väljer. Det är inte så att det saknas potentiella blivande kärlekar utan problemet är att jag inte orkar engagera mig. Jag får mail, sms och telefonsamtal från killar som vill ses men jag undviker de som "vill satsa på ett långvarigt förhållande". Måste vara nåt fel på mig men jag får ångest när de skriver så eller när de rabblar upp alla sina goda egenskaper, alla dessa superlativer. Jösses vem kan leva upp till detta?


Nej jag vet inte hur jag ska hitta den rätte. Kanske inte ens finns nån "rätte" för mig utan bara nån "fele" Haha! Nog tjatat om detta! Livet går vidare och i mitt sommarhoroskop i Damernas värld står det att min sommar ska bli lärorik men inte så kul! Jag kommer eventuellt att ha lite roligt i augusti! Men hallå! Hur kul lät det? Vem faan har skrivit detta? Nej nu slutar jag läsa horoskop och går på instinkt i stället och det var väl instinkten som fick mig att skriva till Stefan Sauk och han svarade! Vad tror ni om det? Från och med nu ska jag vara spontan! Wish me luck!

1 kommentar:

Gunilla sa...

Sedärja!
Nu fick vi ett par bilder igen. Du är lite slarvig tror jag....nä, jag vet att "det är mycket nu" som nämnde Sauk brukade säga!

Inte utan att jag blir nyfiken....men vad, hur eller varför - Lycka Till!!!