söndag 27 mars 2011

Som ni redan förstått har jag och min kompis Lotta dragit till fjälls närmare bestämt till Borgafjäll i södra Lappland. Vi har fått denna fantastiska resa av Lottas dotter Sanna, Tack så mycket Sanna! Första dagen var jag en fena på att uppdatera (se föregående inlägg) men sedan har vi haft fullt upp så nu kommer en resumé av resterande dagar.

Lunch på Borgaköket

Utsikt över Borgasjön

Varje middag fick vi hembakat bröd och hemkärnat smör! De ni!

Receptionen
Att ligga i en varm bubbelpool utomhus med snön alldeles inpå är otroligt häftigt!

Överallt på hotellet så sprakade en eld. Här dricker vi eftermiddagskaffe på "Hyllan". Nedanför ligger restaurangen.

Tisdag och vi har hyrt längdskidor. Solen skiner och vi tar oss upp mot Klöverfjället. Lotta på tur.

Utsikt mot Borgahälla

Så här ser man ut när man bara åkt uppför!

Klöverfjället i solsken!

Oj vart ska vi nu?

Fikapaus!

Så här glad blir man för en smörgås efter några timmar i skidspåret.

Under onsdagen åkte vi också skidor på förmiddagen, men på eftermiddagen åkte vi spark till Avasjö kapell.
Där hade nog ingen varit sen jul så vi fick lov att skotta oss in, eller Lotta fick skotta som vanligt!
Interiör från kapellet

Varje eftermiddag var vi på SPA!

På onsdagen möttes vi av detta på vårt rum!

Till förrätt fick vi paté gjord på tjäder och ripa, huvudrätt var halstrad röding med potatiskroketter och saffranssås och till efterrätt vaniljparfait med hemlagad chokladglass.
Frukostbordet
Snöstorm på hemvägen. Vi fick åka bakom plogbilen för att ta oss fram de tio milen till Dorotea.
Bilen såg ut som ett monster, helt fryst!
Vackra vyer

Vi tog en eftermiddagsfika i Tälje! Vi enades om att vi haft några toppendagar i norr!