onsdag 2 mars 2011

Att se på nyheterna kan få vem som helst att tappa tron på Sverige

Men herregud! Först Jan Björklund och sedan Björn Söder från SD. Hur i hela hel*ete kan dessa två ha kommit så långt. Jag blir så upprörd så jag måste skriva av mig lite.

Först Björklund som nu helt plötsligt påstår att de lärare som jobbat många år och som saknar några få högskolepoäng, inte ska behöva läsa in mer poäng än de saknar. Detta har varit Regeringens linje en längre tid. Nu påstår han, efter att Aktuellt ifrågasatt detta, att det självklart ska finnas övergångsregler. Det måste väl alla förstå! Va? Varför har han aldrig nämnt detta tidigare? Helt plötsligt är detta en självklarhet. Ja man blir matt!

Sen denna politiker som tillhör SD. Han anser att sanningen måste komma fram och att dagens journalister är fegisar som inte vågar säga det som alla vet, nämligen att invandrarbarn våldtar, slåss och stjäl. Det vet ju alla. Han behöver inga bevis för han vet ju. Jösses man blir rädd och riktigt orolig över detta uttalande. När han får kritik säger han: Varför skjuter ni budbäraren?

Ja nu har jag fått avreagera mig lite och det känns skönt men jag är fortfarande orolig över vart vi är på väg!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

....men Anna-Lena nu glömde du ju att vår nye nämndeman i Tokstan har hittat sanningen om homosexualitet - det är ett handikapp, säger Karlstrand.

Jag undrar då - handikapp för vem?
*suck suck*

Anna-Lena sa...

JA jag såg det! Men vad ska man säga? Man blir lite matt. Suck!