söndag 29 augusti 2010

Dansösen?

AJ! Jag har en otroligt stor vattenblås under foten, på främre trampdynan. Men kul hade jag! Travolta släng dig i väggen!
Har varit på Nalen och dansat som en tok. Det var klubben Soultrain som arrangerade lördagkvällen och som vanligt var det glad stämning, svettigt och otroligt mycket dansande människor. Nyfiken? Läsa mer på: http://www.soultrain.stockholm.se/

Under veckan har jag jobbat som vanligt och nu känns semestern redan långt borta. I lördags var mamma och jag på kringelfestivalen och deltog i allsång med Caj Löfqvist. Mamma tyckte det var roligt att sjunga gamla slagdängor och det var helt och hållet för hennes skull vi var där.


Det är vackert i Sötälje vill jag lova!


Nu är det söndag och dags att planera upp nästa vecka. Jag tänker på gårdagskvällen och på hur viktigt det är att ha kul. Folk i åldern 30-70 umgås, dansar och skrattar. Kan det bli bättre?
Blev glatt överraskad av två män. Först en vänlig man som erbjöd sig att betala min och Pias garderobsavgift, då vi inte hade några kontanter. Det var ändå fråga om 40:- och han bara betalade glatt och gick. Så gulligt. Nästa överraskning kom från en man som kom fram och frågade om jag bara hade en skrattgrop? -Ja, sa jag och log. -Så otroligt charmigt, sa han och gick. Då blir man riktigt glad!

2 kommentarer:

Inger sa...

ska man ha ont ska de vara värt det..å dansa är värt varenda
pina...tjo

Gunilla sa...

...värt varenda pina...just så och underbara komplimanger!