fredag 7 maj 2010

vecka 18

Redan maj och ändå är det riktigt kallt på kvällarna när hunden ska ut. Hua! Veckan har varit full med aktiviteter som vanligt. I går vann våra tjejer guld i skol-sm i basket! Wow! Och det är inte det enda guldet Igelstaviken har tagit i år! Hurra vad vi är bra!

Idag blev jag så glad över att en fd ledsen elev numera är riktigt glad. Han rusade in i mitt rum med ett leeende på läpparna och sa: -Jag är i tid va? Och jobb har jag fått!

Vad ska man säga? Jag bara log och sa grattis!!! Jag är så glad för din skull!

Senare mötte jag dock en annan elev som var "skitlåg". Suck vad tungt det blir då! Försökte mig på ett pepptalk men det var inte läge. Hoppas det är bättre nästa vecka.

Har idag insett att en av mina grupper bara har två lektioner kvar. Sedan försvinner de för alltid från skolan. Usch jag vet att det kommer att bli tungt att släppa dem ut till verkligheten och vuxenlivet. Jag kommer att sakna dem väldigt mycket! De har lärt mig så mycket och jag hoppas att jag lärt dem lika mycket och att de ska få nytta av den kunskapen. Det här är det jobbigaste med läraryrket. Man lär känna unga människor och umgås intensivt med dem under tre år och sedan måste man släppa taget. Man har dessa unga människor till låns under en period och that's it! Men vilken tur ändå att man får lära känna så många trevliga människor.

2 kommentarer:

Inger sa...

Vilken tur att dom får lära känna dig !!!
ojj va jag skulle gråta i din situation..hatar adjön...
Ja he jer bara å bit ihop...:/

Gunilla sa...

Nämen va fasen Hed! Har du hittat datorn, trevligt!

Ja fy för avskeden....usch, jag bävar inför varje studentdag. Tur i alla fall att det är sååå många som kikar in igen mellan ett par tåg eller för att göra nån rackarns prövning.