lördag 3 april 2010

Påsk

Ledigheten har börjat bra. I går på långfredagen var jag utbjuden till Evas, Evas, Lenas och Hannas stuga för lite korvgrillning och mys i solen. Jag hämtade upp Ulla och Anders och sedan bar det iväg. Åkte på den lerigaste vägen i Sööötälje så nu är bilen, om möjligt, ännu skitigare. Vi hade en mycket trevlig eftermiddag, först ute i solen, sedan inne i brasans sken.



Under kvällen satt jag isolerad i mitt sovrum med jordnötsringar, godis och läsk. Vardagsrummet var belamrat med tonårsbrudar som spelade singstar. "I min fantasiii, rullar vi runt bland mjuka kuddar" "I do, I do, I do, I do". Ja så låt det under några timmar.

I dag tog jag mig ner till stan för att inhandla lite påskägg och något snyggt att ta på mig i morgon när jag ska på den STORA festen. Jag hittade faktiskt allt jag skulle ha! Det är helt otroligt. Både kläder, påskägg och äggens innehåll. Gick in på en smyckesaffär och döm om min förvåning när innehavaren av affären satt bakom disken och klippte sina tånaglar!!!! Handlade jag nåt? Skulle inte tro det! Gick jag därifrån? Skulle tro det!

Nu har vi varit hos mamma och ätit påskmiddag. Både Malin, Karl och Maya var med men nu har de dragit till Stockholm och Tumba. Själv ska jag nu bänka mig vid Milleniumserien. Ha en Glad Påsk!!!

Inga kommentarer: