söndag 15 januari 2017

Mycket nu

Det går väl sådär kan man tycka med att uppdatera bloggen. Det är mycket nu....
Dels en ny termin på skolan som innebär helt nya rutiner, ny personal, nya arbetsrum samt nya elever. Dessa är dessutom ca 20 fler än innan jul. Men denna vecka har det rullat på bra med bara några små förvirringar så vi tar oss nog igenom denna vårtermin också.

Här hemma är det också förvirrat. Jag håller på att rensa eftersom jag ska sälja min lägenhet. Först ska den fotas och sedan blir det visning. Att rensa är som att gå ner i vikt. Man kan helt plötsligt andas lite lättare. Tänk vad mycket man samlar på sig på tio år. Det är nämligen tio år sedan jag flyttade hit och då rensade jag ju ordentligt men nu är det dags igen. Jag har dessutom hyrt ett förråd för att kunna flytta dit de saker man inte vill slänga eller skänka bort men som ända mest står i vägen.

Det tar mycket mer tid än man kan tro, att rensa. Ofta hamnar jag sittandes på golvet och läser gamla anteckningar, brev, vykort eller så tittar jag på gamla bilder. Man hittar mycket kul. Bland annat gamla almanackor där jag kan följa vad vi gjort under ett år. Till exempel hittade jag vår gemensamma väggkalender för år 2004. Här hade vi antecknat det mesta. Malin skulle på Hultsfredsfestivalen, Maya hade fotbollsträning och match nästan varje helg och Martin spelade pingis! Vi var i Tyskland på semester och även i Sälen. Tänk vad kul att påminnas om allt man gör under ett år.

Jag har i alla fall fått in en vana de första veckorna på 2017. Jag yogar ca 15 minuter varje kväll. Jag gör lite olika övningar men det är så härligt och jag känner mig så nöjd med att jag lyckas få till det.

Nu är det söndag och en ny vecka är på gång. Här en bild på min nya jobbarkompis!
Ha det gott!

1 kommentar:

Gunilla sa...

.....kom igen nu!!!!