fredag 7 december 2012

Oro

Har fått besked om att jag har cellförändringar som är allvarliga. Hur ska man reagera då? Finns det ett facit på hur orolig eller ledsen man ska bli?

Läkaren lät bestämd men lugn när han sa: Du har inte cancer men de cellförändringar vi hittat kan leda till cancer om vi inte gör nåt!

Gör nåt! Nu direkt! Gärna igår!

Det blir operation innan jul och lika bra är väl det. Vill tack min skyddsängel för att jag mådde så dåligt i oktober att jag faktiskt släpade mig iväg till gyn och tog prover. Annars hade jag inte varit kallad på provtagning förrän till sommaren. Hur hade utgångsläget varit då?

Jag har pratat med barnen och försökt vara lugn och trygg. Vet inte hur de känner men fick ett sms av minstingen efter vårt samtal:


Nu kan man ju bara avvakta och se vad som händer efter operationen. Blir ju inte bättre av att man deppar men visst känner jag en oro. Kroppen faller i bitar, kan det vara åldern? 

1 kommentar: