fredag 10 februari 2012

Begravning och 90-års firande

I går var jag på begravning i Oxelösund. Det var min mammas svägerska som gått bort. Hon skulle fylla 90 den 5 februari men avled några dagar innan. Som vanligt när man är på begravning är det sorgligt i kyrkan men på kaffet efter är det rätt trevligt. Mina kusiner är roliga och vi träffas så sällan så det blir mycket prat för att liksom hinna ifatt allt som hänt sen sist. Min kusin T var inte ned då han blivit sjuk och inlagd på sjukhus. Vi bestämde oss för att ta en släktbild och MMSa den till honom. När vi ställde oss för att ta fotot kom en liten tant och en man och ställde sig med oss för att också vara med på bilden. Vi kusiner tittade på varandra och funderade på vad vi skulle göra nu. De tillhör ju inte släkten. Äh vi tar ett kort ändå sa vi och sagt och gjort. Vi skickade iväg bilden och jag skrev: "Vi saknade dig idag och hoppas att du snart kryar på dig/ Släkten" Funderade på att lägga till:"finn två fel" Undrar om T sliter sitt hår nu för att han inte vet vilja dessa två släktingar är?

Idag har vi firat mammas 90-årsdag! Kusinerna dök upp, mina före detta svägerskor och så ungarna förstås! Maya är dock i London med några kompisar så hon får fira mormor en annan dag!

2 kommentarer:

Elin sa...

Nästa gång får jag vara lite mer beredd på när någon tar kort. haha

Anna-Lena sa...

Haha fast det ser ut som ni diskuterar nåt viktigt! !