söndag 4 september 2011

Ullared

Jaha då har man varit i Ullared! Trodde inte det var möjligt men jag tyckte det var riktigt kul!

Vi var två bilar som drog iväg i lördags morse. En bil med de unga kollegerna och en bil, min, med oss lite mer till åren komna. Nerresan gick som på räls och vi checkade in i vår stuga och vid fyra var vi inne på Gekås och började vår shopping.


Sedan blev inget som tänkt oss. Min kollega KBj blev plötsligt jättedålig, föll ihop på golvet och började krampa av smärta. Vi larmade vakterna som ringde ambulans men pga en bilolycka i Falkenberg tog det ambulansen 45 minuter att komma till Ullared. Det är nog bland de längsta 45 minuter jag upplevt på länge. Att se någon ha så ont och inte kunna göra något. KBj och HÖh for iväg med ambulansen till Varberg och vi andra försökte få till lite mer shopping men vi var rätt matta. Kvällen blev inte alls vad vi planerat och vid midnatt åkte jag och UKr ner till Varberg för att hämta hem tjejerna. KBj gick på smärtstillande och läkaren gissade på att det var gallsten och vi bestämde enhälligt att KBj måste kräva en operation vid hemkomsten till Sthlm!


Efter en god natts sömn var det åter dags för shopping. Idag gick det bättre och vid lunch hade vi alla gjort flera fynd.
Vid tretiden lämnade vi Ullared och begav oss hemåt. Ett sista gemensamt stopp strax innan Jönköping då vi konstaterade att vi, trots allt, haft en mycket trevlig helg!

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Stort tack för helgen. :)

Inger sa...

att få kramp o svåra smärtor på Ullared verkar normalt i mina ögon...skämtåsido jag hoppas du kom hem med några fynd ivafall..