söndag 14 mars 2010

Vecka 10

Är så irriterad på mig själv för att jag aldrig lägger saker där de ska ligga! Nu är sladden som ska föra över bilder från min kamera till min dator borta! Har taget lite bilder under veckan som jag vill dela med mig av men klantskallen Hed har förlagt sladden. Bra jobbat! Suck!

Följde med mamma en dag på en provsmakardag på en livsmedelsaffär i stan. Hur korkad får man bli? Det var jag och S-täljes pensionärer. Efter detta besök på ca 30 minuter är jag mycket nöjd med att jag arbetar med tonåringar och inte med pensionärer. Gnäll, självömkan, snålhet, långsamhet och en litet uns elakhet sammanfattar min uppfattning. Nu ska jag inte generalisera för det finns ju trevliga pensionärer också men just denna dag hade man lyckats samla dem jag beskriver ovan. Visst kan tonåringar också vara besvärliga ibland men på ett helt annat sätt.



Veckan har varit dyr. Tänk att jag aldrig lär mig att se till att ha en buffert för oförutsedda utgifter. Hur svårt kan det vara? Var i alla fall tvungen att ta hunden till veterinären för hon hade ont i ett öra. Örat visade sig vara fullt med bakterier och svamp. Det blev örondroppar i tio dagar, morgon och kväll, och det är ingen lätt uppgift vill jag lova. Jag tror att dropparna svider för så fort första droppen kommer in i örat ruskar Billan på huvudet i hundranitti! De övriga fyra dropparna hamnar lite här och var. Veterinärbesöket kostade en förmögenhet. Själva konsultationen kostade 610 och då ingick inget förutom att veterinaren tittade i örat och konstaterade att det var rött och luktade illa (jag vet!). Hon kom fram till att vi måste ta ett prov = 300:-. Sedan behövde ju örat göras rent = 400:- och att skriva ut ett recept på örondroppar är ju väldigt betungande så det kostade 110:-. Ja sen tillkom ju öronrengöringsmedel, medicin och kloklippning så vi slutade på den nätta summan av 2000:-! Jippi!

Funderade på hur man kan ta extra betalt för att skriva ut ett recept! Borde inte det ingå i konsultationsavgiften? Det gör det ju för oss människor! Tänker på alla de djur som bor hos någon som inte har råd med dessa utgifter. Då får de gå med ont och vad resulterar det i?


Ja, ja Maya och jag äter blodpudding, nudlar, soppa, pannkaka och dricker vatten så det är inget synd om oss. Maya puttar bilen framför sig när jag kör henne till gympan, men annars så är allt okej! Haha nej då så illa är det inte men nog blir det en snål månad vill jag lova.

I fredags var jag på en mycket trevlig middag. Vi firade att ANn fyllde 30 år och vi var 12 kvinnor som firade honom. Vi hade riktigt roligt och det var länge sedan jag skrattade så mycket.

7 kommentarer:

gll sa...

...ha ha ha...ja jag har bildbevis från ANm:s kväll! Passa dig!

Anna-Lena sa...

Usch då! Hur ser man nu ut?

gll sa...

....G L A D!!!

Malin och Eliska sa...

men maya har min kamersladd hemma hos er som borde passa!! en grå är det.

Kajsa sa...

Jag fick ett recept hemskickat för ett par veckor sedan, och då följde det snällt med en liten faktura på 70:-...

Det är inte förrän man haft en sjuk hund, som man lägger multum på, som man inser hur lyckligt lottad man är om man har en frisk hund... Nåja, de små liven är ju värda det, så. :)

Kajsa sa...

Recept till hunden alltså... Ville alltså bara understryka din poäng med att det känns lite småaktigt.

Inger sa...

när jag hör såna kommentarer typ..
-inte kul å bli gammal med dessa unga som ska ta hand om oss..tänker jag..hellre det än dagens generation vuxna som är ett ganska hårt gäng i mina ögon..
Tycker dom här barna är varma, generösa o tänkande..
Jäpp det är ett fint gäng människor på väg :)
(generalisera mera..hmm)
Ok ekonomin min verkar likna din
så vi gör som vi brukar roar oss ändå kära du...
Det löser sig alltid..
När det gäller
veterinärkostnader..så håll er till hundar o katter..
Kor kan bli väldans dyrt..tur vi har friska damer (ta i trä)..
kram på dig..