fredag 14 augusti 2009

Fredag

Jaha då har man jobbat en vecka och det har varit riktigt kul. Vädret blev kallare och i kväll har det både regnat och åskat. Hämtade Malin från pendeln och hon berättade att utanför Vasa hade det haglat så det blev helt vitt på marken!

Hunden och jag tog en promenad och såg spår av vår kära bäver, avbitna grenar.Han/hon/den visar sig ibland och det tycker vi är så spännande. När jag var uppe i Holmsjö så gnällde I och V på att bävrarna fördämde deras bäck så det blev översvämning. Då berättade jag glatt om vår bäver. Hur glada och stolta vi var över den och att vi fotade den så fort vi kom åt.

-Nä fy, sa I det är ju en jävla citybäver! Haha det är nog så det är. Citybäver!


Bävern mellan båtarna



Bävern vid vassen nedanför mitt hus


Tänkte på något som en kollega berättade idag. När hennes barn var små lekte de tåg ibland och då lät de: - Tuff,tuff och så fick en vara konduktör. Nu har kollegan ett barnbarn och när hon släpar fram stolar så ska hon leka tunnelbana och så ropar hon:

-Gamla stan, T-centralen!

Snacka om cityunge!

2 kommentarer:

ulrica sa...

haha!

gunilla sa...

Bäver....nu tror jag på dig! Men när jag går där med kameran i högsta hugg....inte fan kommer det lilla Bävergubben fram.

Citybäver....ja jävlar. Idag har man fått lära sig mycket!